2009. december 9., szerda

szervezet

nahátnahát, és mivel még mindig baromi ideges vagyok, azért itt fogok dühöngeni terápiás céllal:

a történet ott kezdődik, hogy az embernek szüksége van egy papírra a jogsihoz, amin szakmailag igazolják, hogy adott esetben el tud látni némileg egy baleseti sérültet.
ezt a papírt pár hónapja már csak a magyar vöröskereszt adhatja ki, és csak ők vizsgáztathatnak, mert előtte megengedhetetlen lazaság volt a rendszerben (meg nem ők szedték az összes vizsgadíjat ugyebár). szóval vizsga előtt részt kell venni egy tanfolyamon, amit esetemben egy jelenleg is praktizáló mentős nő tartott, aki előtte mellesleg a hajléktalan s.o.s kocsin dolgozott és elmondása szerint abban az időben heti szinten kellett gyakorlatban is haszosítania a tudását sajnos.
6000ft-ért három órán keresztül tanulja a nép az újraélesztést, stabil oldalfektetés, bukósisak, rögzitések, stb., a háromból másfél arra megy el, hogy mindenki alaposan bemagolja (addig csináltatja, amíg nem tudod tökéletesen) az újraélesztési lépéseket. megvolt. megkérdeztem, hogy kell-e könyvet venni, mondta, hogy nem, mert igazából ennyit kérhetnek, ha ezt így megcsinálom tuti jó lesz.

ja, tuti. odamentem, vizsgadíj befizetve, kitöltött jelentkezési lappal felszerelkezve. ügyintézős csaj kijön, hogy töltsek már ki egy másikat is (kb ugyanolyan, de sebaj), mert most csak az érvényes. ja, és nézzem meg, hogy rajta vagyok-e a vizsgázó listán. végülis rajta voltam, bár a megbeszéltnél egy órával később... előttem kb. 10 ember jött ki, ebből 3 boldog volt, mert nem is kellett semmit csinálniuk, csak félig elmondták és át is mentek, a másik 7 háborog, hogy nem tanították nekik a kérdezetteket. én még mindig magabiztos nyugalommal elmélkedtem a sebtisztitás menetén.

az egy dolog, hogy a vizsgáztató egy tajparasz, mert nem köszön, annak ellenére, hogy mi (kettesével vizsgáztunk) igen. az viszont egy másik, hogy mikor kicsit megtekergettem a baba felkarjának belső felét, mert azt tanultam, hogy így ellenőrizzük, hogy eszméletlen-e, kijelentette, hogy tekergessem az oktatómét, mert ilyet 10 éve senki nem csinálhat, amatőr segítségnyújtó nem okozhat fájdalmat és tuti vérömleny lesz tőle a kezén. mondom ok, de nekem ezt így mutatták. ő erről nem tehet. akkor folytassam? válaszként hülye fejjel mered rám, amit kedves mosollyal igennek vettem és így eljutottam a mellkas kompresszióig. na itt jött az áljáljálj, most ez amerikai fogás a kezemen vagy nem?! nem, rendes, miért. - mert a kezem feje nem az arca felé néz. aha, kár, hogy ezt nekem senki nem mondta. - és egyébként meg kicsit jobbra van a kezem, nem középen. szóval tuti eltörtem a bordáját, jézusom!
na itt kezdtem kurva ideges lenni, mivel az oktató nő legalább 10x mondta el, hogy igen, NAGYJÁBÓL középen, vagy kicsit jobbra, a lényeg, hogy a mellkas alsó harmadában, jó erősen, bizonyos ütemben stb. csináljuk, NEM BAJ, ha eltöröm a bordáját, ne ijedjek meg, előfordul, szinte elkerülhetetlen. ezt kicsit kevésbé kedvesen közöltem a bácsival, aki erre azt válaszolta, hogy mondjam meg az oktatómnak, hogy ez teljesen hülyeség, és egy bordatörés rettenes.
és hát jah, elszabadult a pokol, mert baromi idegesen elmagyaráztam neki, hogy nem az én dolgom lenne ezt az oktatónak elmondani, a kéztekergetést sem, az ő tanfolyamukat végeztem el, tehát ha nem egyeztetnek, akkor ne engem szivassak már!! - hát pedig jobban tenné a kisasszony, ha elmondaná neki, mert most ezért bukott meg. és hát nincs egységes tematika az oktatásra, most mit háborgok egyáltalán...???? miafasz??? akkor miért ők vizsgáztatnak??? meg miért nincs??? meg miért egy öreg, vén, bunkó faszt kell vizsgáztatónak betenni, aki végre itt meghúzhat pár fiatal csajt, ha már máshol nem??!

és ezek után (minden önuralmamat bevetve nem kezdtem el anyázni senkit) szépen elkértem a papíromat az asszisztens kislánytól, aki konfliktus kerülő magatartást tanusítva a szemembe se nézett, kimentem az intézős csajhoz és megkérdeztem, hogy mikor vizsgázhatok mégegyszer. izé, végülis lehet, hogy 17-én, de utána szünet van, hívjam fel a központot. és akkor januárban mikor van az első? hát, neki még nincs januári naptára. BAZDMEG, nekem is van már jövőévi naptáram, és nekem nem ez a munkám.

2 megjegyzés:

nad írta...

Az ukrán maffia már a nyomában van...ennyit tudtam intézni...

Judit írta...

:)
tök komolyan élvezettel végig tudtam volna nézni, ahogy egy kétajtós izomagy befenyíti az embert maffiás stílusban...(pedig nem jellemző)